Senaryo 5- 16. Soru

Ayşe, genellikle matematikte başarılı bir öğrencidir. Bununla birlikte yeni öğrendiği kavramlardan biraz bunaldığı için yeni konulara yavaş başlama eğilimi vardır.  Ayşe, dönemin ilk sınavından 50, ikinci sınavından 60 aldı.

Genellikle bu dönemki notlarından daha fazlasını aldığı için babası biraz endişelenmiş ve onunla konuşmak istemiştir.

Ayşe’nin Babası: “Ayşe, son matematik sınavlarındaki notlarının normalde olduğu kadar yüksek olmadığını fark ettim. Sana nasıl yardımcı olabilirim kızım? ”

Ayşe: “Merak etme baba. İlhan öğretmen, yakında bir dönem sonu sınavına gireceğimizi açıkladı. Bu sınavı, her bölümü bir önceki sınavı temsil edecek şekilde bölümlere ayıracak. Bu bölümlerden daha önceki sınavlarda yaptığımdan daha iyi sonuç alırsam, o bölümdeki notum, önceki sınavdaki notumun yerine geçecek. ”

Babası kızının kendine olan güveninden memnundu ama İlhan öğretmenin notları neden değiştireceğinden pek emin değildi. O yüzden bu konuyu öğretmenle konuşmak için okula gitmeye karar verdi.

Testten sonra, İlhan öğretmen, Ayşe’nin ilk sınavdaki hatalarının üstesinden geldiğini hatalarını düzelttiğini, ancak ikinci sınavda hala geliştirebileceği bazı kısımların olduğunu gözlemledi. Aşağıda, Ayşe’nin trigonometrik değerlerle ilgili sorulardan bir tanesine ilişkin cevabı yer almaktadır:

Yukarıdaki çözüm göz önüne alındığında, İlhan öğretmen Ayşe’nin çözümünde neyin eksik olduğunu anlamasına yardımcı olmak için geri bildirim yazmaya karar verdi.

İlhan öğretmen şu geribildirimi yazdı:

“Aferin Ayşe! Sorunu çözmek için trigonometrik değerleri doğru bir şekilde kullanmışsın. Verilen cevaplardan birini bulmak için başka ne yapman gerekiyor?”

Testi geri verirken, Ayşe ile konuşmak için onu masasına çağırdı.

S16. Yukarıdaki soru ile ilgili geri bildirimin de olduğu sınav kağıdını Ayşe'ye geri verirken İlhan öğretmenin söyleyeceği en iyi şey nedir?