Ela öğretmen, 11. sınıf gruplarındaki daire ile ilgili konuya başlamadan önce, öğrencilerinin bir dairenin çevresi ve alanını hesaplamak için yarıçap ve / veya çap tanımlarını ve özelliklerini nasıl belirleyeceklerini ve uygulayacaklarını bilip bilmediklerini anlamak için bir akran değerlendirme stratejisi kullanmaya karar verdi.
Bunun için şu aktiviteyi hazırladı:
Dersin başında, Ela öğretmen etkinliği öğrencilere verdi ve onlardan bireysel olarak çözmelerini istedi. Etkinliği bitirdiklerinde öğrencilere aşağıdaki açıklamayı yaptı:
Şimdi, etkinliği bir arkadaşınızla değiş tokuş edeceksiniz. Birbirinizin cevaplarını analiz edecek, cevapların doğru mu, eksik mi yoksa yanlış mı olduğuna karar verecek ve kararlarınızla ilgili gerekçenizi açıklayan bir yorum yazacaksınız. Sonrasında tüm etkinlikleri kendim analiz edebilmek için toplayacağım. ”
Ela öğretmen etkinlikleri analiz ederken, Derya ve Mert’inki gibi ilginç yorumları okudu.